Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Backpack - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Backpack - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Fam

25 Juli 2016 | Australië, Sydney

De doorvlucht van Abu Dhabi naar Sydney viel reuze mee. Slecht 14 uur. De kids vermaakten zich prima met filmpjes, spelletjes en eten. Ik was wel helemaal mijn tijdsgevoel kwijt.Dacht op een gegeven moment dat we ontbijt kregen bleek het avondeten te zijn. De service bij Etihad is erg goed. Om half 7 s'ochtends lokale tijd (zondags) landden we op Sydney Airport. Douane ging gelukkig erg snel alleen werden we er wel uit gepikt bij de gangen waar je wordt verwezen naar nothing to declare en declare. We moesten via declare lopen. We waren al bang dat we al onze bagage konden gaan openen maar ook hier viel het mee. Ook de bergschoenen hoefden niet meer extra gecheckt te worden. Sydney is erg streng omdat ze niet willen dat er ziektes het land in komen. Alles verliep vlot. Toen met al onze bagage richting de metro. Op naar ons appartement. Gelukkig maar 1 overstap met de metro en toen door naar Bondi Junction station. Dit metrostation ligt direct aan ons appartement Meriton Serviced Apartments in Bondi. Helaas was onze early check in niet gelukt dus moesten we 2 uur wachten. Spullen dus maar gedropt en de omgeving verkend. Een blok verder zit een luxe winkelcentrum Westfield en nog een winkelcentrum met supermarkt etc. Dus konden we mooi de eerste inkopen doen. Daarna terug naar het hotel. We beginnen allemaal erg moe te raken en aangezien Harold vanmiddag al weer moet werken op de luchthaven zou het toch fijn zijn als we het appartement in konden. Nadat we het zwembad en de fitness ruimte hebben gecheckt krijgen we om 12.00 eindelijk de sleutel EN een upgrade naar een appartement met harborview met uitzicht op de harborbridge. Erg ruim appartenent met 2 slaapkamers, ruime living met keuken en wasmachine/droger. Verder een overdekt buitenterras en een niet overdekt balkon. Supergaaf! Fleur valt meteen in slaap op haar bed en ook Harold gaat nog snel een uurtje bijtanken. Beau en ik hebben nog geen last van de jetlag en gaan lekker chillen. Om 16.00 vertrekt Harold naar zijn werk. Hij komt laat terug 00.00 en heeft dan erge honger. Ook Fleur is wakker en heeft honger dus zitten we s'nachts om 00.30 aan de pasta. Echt maf wat dat tijdsverschil met je doet. Biologische klok is helemaal van slag. Daarna lekker slapen.
25/07.
Om 09.15 schrik ik wakker. Harold is om 07.00 uur al naar zijn werk gegaan. Ik sta snel op want als ik naar buiten kijk schijnt de zon en wil ik naar buiten. Kids wakker gemaakt. We besluiten niet te ontbijten maar het een en ander mee te nemen en lekker te ontbijten aan de kade bij Sydney Cove. We nemen de metro. Beau vind het erg leuk om dit uit te zoeken dus laat ik m dit lekker doen. Met af en toe een correctie als het niet klopt. We stappen over in Town Hall op de groene lijn naar Circular Quay. Voor de metro hebben we Opal kaarten die je op kan laden en zo makkelijk overal met de metro naar toe kan reizen. Voor de kinderen een Opal kinderkaart. Zodra we de metro uitstappen hebben we al een prachtig uitzicht op het Opera House en de Harborbridge. Direct worden de nodige foto's gemaakt. Daarna lopen we lekker naar Quay West waar we heerlijk aan de waterkant ontbijten. Heerlijke dag vandaag. Ondanks dat het winter is, is het vandaag rond de 19 graden en zonnig. Wat is het hier prachtig!!!! We lopen langs de kade naar de Harbor bridge. Vanuit deze kant is het Opera House ook erg mooi te fotograferen. Nog even luieren in een parkje en dan lopen we de wandelroute uit de Lonely planet door de wijk The Rocks. De oudste wijk van Sydney Een wijk vol met oude pakhuizen, gave restaurantjes,artgalleries en leuke shopjes. De kids vinden het prachtig. De eerste souvenirs voor vriendjes en vriendinnetjes worden al gekocht en dat terwijl we net 1 dag in Sydney zijn! Ook moest ik natuurlijk even met Fleur de Uggswinkel in maar nog ff niets gekocht anders moeten we dit 5 weken meeslepen. We eten een lekker ijsje en gaan dan naar Millers Point Hier genieten we weer van het prachtige uitzicht over de stad. Daarna besluiten we lekker terug te gaan naar ons appartement om nog even een duik in het zwembad en hot tub te nemen. Heerlijk! Ondertussen is Harold gearriveerd. Dit keer lekker vroeg terug van zijn werk dus die kans grijpen we meteen om even met zijn viertjes de stad in te gaan om te eten. Ook gaan we de Sydney Eye tower op. We gaan tot aan het Observation Deck. Er is ook nog een Skywalk. Deze zit nog hoger dan het Observation Deck en dan loop je echt buiten. De vloer is helemaal van glas. Aangezien Beau de Eiffeltoren al spannend vond en ik met mijn hoogtevrees er ook niet op zit te wachten doen we dit niet. We hebben een prachtig uitzicht zo in het donker met heel die verlichtte stad. Volop genieten dus.

• 25 Juli 2016 - 16:34

Lot:

Geweldig veel plezier, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!!

• 25 Juli 2016 - 16:35

Nicole:

Leuke update, heb er meteen de kaart bij gepakt en ons fotoboek :) Hoop dat wij ook met de kids naar Down Under kunnen. Keep the updates coming!

• 25 Juli 2016 - 17:39

Esther:

Leuk om te lezen. Grappig dat Beau het uitzoeken in de metro ook zo leuk vindt. VDat vindt Milan ook helemaal geweldig! Geniet ervan samen.

• 25 Juli 2016 - 17:51

Patricia Cox:

Klinkt weer heerlijk. Lekker genieten! Hopelijk komen jullie snel in het goede ritme.

• 25 Juli 2016 - 18:19

Truus.Veen:

Fijn dat het skype nu beter lukt sorry mijn schuld liefs mams oma truus

• 25 Juli 2016 - 19:30

Lilian:

Super om te horen dat jullie zo'n fijne start van de vakantie hebben gemaakt. Hopelijk lukt het snel je ritme daar op te pakken. Inderdaad meteen Google Maps erbij om te kijken welke plaatsen je allemaal beschrijft. Heerlijk meereizen zo na een lange werkdag :-) Enjoy!

• 25 Juli 2016 - 21:17

Wendy Verbeek:

De reis is begonnen... leuk om je eerste blog te lezen. Smaakt naar meer :-)

• 26 Juli 2016 - 06:42

Ellen :

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen daar aan de andere kant van de wereld. Heel veel plezier en laat ons snel weer wat weten

• 26 Juli 2016 - 07:43

Angela:

Goed om te lezen dat jullie reis naar Down Under zo goed verlopen is. Erg leuk om te lezen wat jullie doen! Heel veel plezierrr en tot horens :-).