MARY RIVER AND KAKADU NP. Deel 6 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Fam Backpack - WaarBenJij.nu MARY RIVER AND KAKADU NP. Deel 6 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Fam Backpack - WaarBenJij.nu

MARY RIVER AND KAKADU NP. Deel 6

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Fam

12 Augustus 2016 | Australië, Darwin

Eindelijk weer tijd en internet om ons reisverslag even bij te werken. Lekker in de schaduw want het is hier 37 graden.
Zo. 07/08/2016.
Op tijd alle rugzakken weer inpakken want vandaag gaan we onze camper ophalen. Wat hebben we toch een hoop zooi bij. Volgende keer ECHT nog minder. We checken uit, slaan de bagage even op zodat we deze niet mee hoeven te nemen naar de camperverhuur Apollo. We nemen de bus naar Apollo. Deze stopt recht voor de deur. We hebben een klein busje (Endavour) voor 2 volwassenen en 2 kids. Wel ff schakelen na z'on luxe appartement. Check in ging vrij snel maar we hadden dan ook al online aangemeld. Wel laten we de koelkast nogmaals schoon maken want ik vond dat ie stonk. Daarna gaan we op weg naar de supermarkt om boodschappen in te slaan. Als we dit gedaan hebben halen we onze bagage op bij Rydges hotel. We besluiten mijn rugzak achter te laten zodat we wat meer leefruimte hebben dus snel ff mijn tas ompakken. Veel hebben we niet nodig met die hitte. Dan zijn we klaar voor onze trip. We hebben de camper voor 11 dagen. Oh ja gisteren houden we trouwens nog spektakel in het hotel. Ineens hoorden we s'avonds een heel hard brandalarm en heel hard via luidsprekers "Please evacuate, please evacuate". Brand in het hotel. Dus ik trek snel heel de kluis leeg met alle waardevolle spullen. Kids nemen ook hun rugzakje mee. Snel via de trap naar beneden. Komen we buiten staan wij daar als enige met onze rugzakken buiten en al die Australiers alleen met hun bier en sixpacks. Waaaaaa no worries! Een staat er zelfs met zijn bord eten die is zo met zijn eten het restaurant uitgelopen. Gelukkig was het loosalarm en was het gewoon iemand in de appartementen die flink stond te koken wat veel rook gaf.

Maar goed vandaag rijden we van Darwin naar Mary River. Via de Stuart Highway 1 rijden we de 36 op (Arnhem highway). We vinden een mooie camping Mary River wilderness Retreat. Mooi groene schaduwrijke plekken vlak bij de rivier. Ook een leuk zwembadje erbij. En de wallabies voor de deur! We lopen de bamboowalk vanuit de camping op zoek naar krokodillen. Het is bloody hot en vechten om de laatste druppeltjes in de bidon. Helaas geen crocs dus maar terug en lekker afkoelen in de pool..

Ma. 08/08
Ontbijten en op tijd richting Bird Billabong. Prachtig groot meer het honderden vogels. We maken een mooie walk van 4 km om het meer. Gelukkig halverwege een shelter waar we even in de schaduw kunnen zitten. Nog nooit zoveel reigers bij elkaar gezien. Supergaaf. Ook de geluiden van al deze vogels door elkaar heen. Daarna weer over de 5 km lange gravelroad weer terug. Wat een gestuiter en gerammel met die camper. Niet te vergelijken met de Landcruiser die we in The Red Center hadden. Rond 14.00 zijn we terug op de camping waar we het zwembad snel weer induiken. S'avonds gaan we mee met de crocodille cruise. Supergaaf en heel veel zoet en zoutwaterkrokodillen. Kids vonden het best spannend. Net tegen zonsondergang zijn we terug. Terry the guide laat ons nog een brug zien van 13 meter hoog die tijdens The Wet season gewoon niet meer zichtbaar is. Dat kan je je gwoon niet voorstellen. Dan zijn hele stukken hier afgesloten.

Di 09/08
Ontbijten en kletsen met onze Australische buren die het rondje dat wij gaan rijden in tegenovergestelde richting hebben gedaan. We krijgen nog wat tips en de kids krijgen van die foamworsten om in het water mee te spelen. Om half 10 rijden we aan richting Kakadu. Camping Aurora Kakadu lodge en caravanpark. Mooie camping, prachtig zwembad. S''middag gaan we richting Cahills Crossing. Dit is een voersteek naar Aborignalland waar bij vloed alle crocodillen aan komen zwemmen. We zien ze echt van heel dichtbij. 1 crocodille met zijn bek helemaal wijd open. Best eng. Dan rijden we naar Jaibiru. Het enige echte plaatsje met een supermarkt hier in de buurt. Helaas geen wijn gevonden alleen alcoholvrije. Ik begin een beetje afkickverschijnselen te krijgen. In de winkel krijg ik ineens erg last van mijn bloedarmoede in combinatie met de hitte en ga bijna van mezelf. Ff zitten midden in de winkel dus. Gelukkig zakt het weer snel. Er zit hier ook een lekkere bakker. Kakadu Bakery waar we heerlijke broodjes halen. Daarna terug naar de camping. 1 lange rechte eentonige weg. Goed om in slaap te vallen. Morgen schrijf ik weer verder. Gaan nu lekker baramundi eten. Ben benieuwd wat dit is een specialiteit hier (vis) en hebben ze hier al heel veel prijzen mee gewonnen. See ya

• 12 Augustus 2016 - 13:24

Nicole:

Van de Australiers heb ik het No Worries opgepikt dat ik nu regelmatig gebruikt. In geval van nood, en in menig andere situatie, is dat hun reactie. Heerlijk relaxt! Gelukkig bleek eea voor jullie loos alarm. Wat een heerlijk verhaal weer!

• 15 Augustus 2016 - 11:24

Simone:

Wat een mooie avonturen maken jullie mee. Voor de kids ook grandioos lijkt me. Wat zullen ze genieten. Mooie afwisseling ook nu weer met de camper. Slapen jullie metzijn viertjes daarin? Of nog een extra tentje? Eindelijk hebben wij weer normale wifi. Wat was dar slecht oo de camping. Op zich niet erg want een leven zonder wifi is ook weleens fijn. Gewoon weer terug naar de basis. Nu kan ik actief jullie verhalen weer lezen.. Dat ging dus ook niet goed.
    Geniet nog lekker saampies en heel veel groetjes aan Fleur en Beau!

• 15 Augustus 2016 - 17:01

Otto:

Mooie en bijzondere ervaringen allemaal Ingrid, inderdaad daar zullen de kids en jullie nog vaak aan terugdenken. En het voordeel van de blog, dat je het na -tig jaren ook nog gewoon kunt teruglezen! Have fun, down-under!!