Deel 3. Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Backpack - WaarBenJij.nu Deel 3. Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fam Backpack - WaarBenJij.nu

Deel 3. Sydney

Blijf op de hoogte en volg Fam

29 Juli 2016 | Australië, Sydney

26/7/2016
Vanochtend met de metro naar het centrum. Beau is onze gids. Hij vindt het erg leuk om de metroroute uit te zoeken. Hij is er al aardig behendig in. Leuk!Bij Townhall stappen we uit. We komen bij de St. Andrew Cathedral een mooie kathedraal met veel glas in lood. Helaas is er een dienst bezig dus we gaan niet rondlopen.Hoewel veel toeristen hier zich niet aan storen vind ik het niet gepast. Dus naar buiten. Daar zien we op het plein hele groepen scholieren staan. Iedereen draagt hier een uniform. De meisjes een blouse met rokje en lange sokken en de jongens een colbert. Via een winkelcentrum met weer allemaal UGG winkels waar ik Fleur dus weer uit moet sleuren lopen we naar Darling Harbour. Hier is net de Sydney bootshow aan de gang. Heel de haven ligt vol exclusieve boten. Gaaf gezicht. Als ik een foto maak zegt een bouwvakker tegen mij: "mooi he dat is mijn yacht". Tuurlijk. Ik dol mee en zeg: "Goh leuk ligt ie naast de mijne". We lopen via de haven naar Wildlife Sydney Zoo. Kleine maar leuke Zoo met een collectie van reptielen, vlinders, spinnen, slangen maar ook kangaroos en koala's. Er zijn 2 koala's met babytjes in de buidel. Keischattig. Je ziet het kopje uit de buidel hangen. Ook zien we de gevaarlijke cassowara (welke wij tijdens onze vorige Australiereis in het wild hebben gezien). Ook veel nachtdieren hier. Wildlife is zeker de moeite waard. Daarna ff flaneren over de boulevard en nog even kijken naar de mogelijkheden voor een walvistocht want dat willen we toch ook nog wel graag doen. Ook komen we langs de grootste Imax ter wereld. Bij de italiaan kopen we heerlijk schepijs en lopen door naar een grote speeltuin midden in de stad. De kids gaan ff lekker spelen en ik rust heerlijk uit op een bankje in de zon. Rond 17.00 gaan we terug naar het hotel. Harold is ondertussen ook terug van zijn werk. S'avonds gaan we met zijn Nederlandse en Indiase collega's gezellig uit eten. Erg gezellig.
27/07/2016
Wij slapen heerlijk uit nadat we vannacht om 02.15 gewekt werden door een telefoontje van Harold zijn werk dat hij met spoed naar de luchthaven moet komen omdat er problemen zijn. Pfffff. Taxi gebeld en daar ging ie dan middan in de nacht. En dat terwijl we er net in lagen. S'ochtends gaan we wat shoppen bij Westfield. BIj een leuke boekenwinkel koopt Beau het nieuwste deel van de Grijze jager van John Flanagan. Ik vertaalde het als The Grey Hunter toen ze vroegen wat ik zocht maar het bleek hier Ranger the heten. Whatever! Beau is er blij mee. Nu nog kijken of we John Flanagan in Manly Beach (bij Sydney) kunnen vinden want eigenlijk wil hij zijn boek wel laten signeren. Hij schijnt hier te wonen. Nog ff bij Ripcurl binnen waar we een gaaf t-shirt voor Fleur kochten. Daarna terug naar het appartement want Harold is rond 13.00 klaar met werken. De kids maken lunch voor hem en ik zit lekker op ons balkonnetje de LP te lezen. Relaxed!!! We lunchen lekker met zijn vieren en nemen dan de metro naar Circular Quay van waaruit we de ferry nemen naar Manly Beach. Vanuit de ferry heb je een prachtig uitzicht op de Harbor Bridge en het Opera House. In Manly Beach aangekomen lopen we over het strand naar Manly Sealife. Ook weer klein opgezet maar zeker de moeite waard. Een gave waterloop tunnel waar de haaien, manta's, roggen etc. om en over je heen zwemmen. Kreeg zin om te duiken! Op de bovenste verdieping is nog een pinquin verblijf. Keischattig.. Na ons bezoek aan Manly Sealife lopen we via een leuke winkelstraat met allemaal vette surfwinkeltjes naar Manly Beach om daar de zon in de zee te zien zakken. Beau probeert nog bij locals te achterhalen waar de schrijver John Flanagan woont. Maar de locals die hij aanspreekt kennen zijn naam niet eens. Ik had ook niet verwacht dat we er achter zouden komen maar vond het wel leuk dat Beau er zo door gefassineerd was. Daarna met de ferry terug naar Circular Quay. Ook in het donker is en blijft het Opera House weer prachtig! Zo nu terug richting appartement. Nog ff wat waspoeder scoren want we hebben een wasmachine en droger in het appartement. Ideaal. Nog even wassen voor we de woestijn in gaan. Alles weer lekker schoon.
28/07/2016
Vandaag tegelijk met Harold opgestaan. Lekker ontbijten op ons overdekte balkonnetje met een opkomende zon op de skyline. Gaaf! Daarna maak ik de kids wakker want ik wil nog ff lekker de stad met ze in. Het reizen met de metro is nu gratis. We hebben een Opal kaart gekocht die je moet opladen. Iedere keer check je in en uit en wordt er automatisch het bedrag afgeschreven. Dit is tot een bepaald bedrag per week. Heb je dit bedrag al bereikt dan betaal je de rest van de week niets meer en op dat punt zitten wij nu. Je kan met de Opal kaart gebruik maar van metro, bus, trein en ferry. Dus nu lekker gratis reizen. We lopen nog even via het Opera House waar Fleur wat handstanden wil doen voor de handstandcollage voor Gymvereniging. Daarna lopen we door naar Botanic Gardens. Dit park bestaat dit jaar 200 jaar. Wat een geweldig park midden in de stad. Erg mooi aangelegd. Via het Government House en Mac.quarie's chair lopen we het park door. Onderweg lekker af en toe chillen op een bankje. Opeens roept Beau ons dat we moeten komen kijken. Er zit een hele groep witte kakatoes met gele kuifjes vlak bij hem. Gewoon in het wild. Cool! Daarna lopen we door naar Victoria Building. Dit is een heel bekend winkelcentrum helemaal in koloniale stijl met veel glas in loodramen, arcades en smeedwerk. Prachtig! Net als we hier zijn belt Harold dat hij vanmiddag vrij is tot een uur of 5. We spreken af om samen naar de Sydney Fishmarket te gaan. Vanuit Central station nemen we de Ligthline. Buiten bij de fishmarket stikt het van de meeuwen en pelikanen die her en der wat vis proberen op te pikken. BInnen in de vishal keken we onze ogen uit! Zo veel vis bij elkaar. Zalm, octopus, oesters, grote scampi's, zee-egels en noeem maar op. Mmmmmm. Ook kan je hier eten. De vis komt recht van de visafslag dus verser kan niet. Harold neemt een krab. Ik kreeftenstaart. Beau een mix van diverse vissoorten en Fleur fish en chips. Buiten aan de waterkade is een mooi terras waar we het heerlijk opeten. Wel de meeuwen goed in de gaten houden!!! We lopen terug naar Darling Harbour. Op de brug hebbenn we een prachtig uitzicht op de skyline en het martiem museum. We nemen om 16.00 afscheid van Harold die de nacht in gaat met werken. Zwaar! Ik ga nog met de kids naar Madam Tussauds. Ook weer leuk. Veel bekenden wassenbeelden van Michael Jackson, Justin Bieber, Kate Perry, Olivia Newton John, Obama etc. Bij veel liggen verkleedkleren zodat de kids dezelfde kleren aan kunnen doen en zo op de foto kunnen. Fleur houdt wel van verkleden dus die leeft zich goed uit. Moe maar voldaan gaan we daarna terug naar het appartement. Daar nog even fitnessen en zwemmen. Fleur wilden al 3 dagen fitnessen maar dat is dus echt niet mijn ding en alleen mogen ze daar niet in dus maar ff mee. Maar daar had ik al snel spijt van . Fleur en ik waren de enige vrouwen en verder alleen maar van die bodybuilder typetjes die flink aan de gewichten aan het trekken waren. Dus maar snel de kids omgepraat om mee te gaan zwemmen en in de hot tub te gaan. Lekkerrrrr. We hebben het zwembad helemaal voor ons zelf.
29/07/2016
Vandaag Harold zijn laatste werkdag en dan heeft hij ook vakantie. Hij is weer op tijd weg. Wij vertrekken rond 10.00 uur met de bus naar Bondi Beach. Het bekendste strand van Sydney. Het is maar een klein kwartiertje rijden. Wat een prachtig strand!!! Wit zand, turquoise zee en hele hoge golven. De zee ligt vol met surfers. De kids spelen heerlijk op het strand en ik ga ff lekker van de zon genieten. Life is a beach!!! Aan het eind van de dag gaan we nog naar Sydney Sealife. Nog mooier dan in Manly. Daarna lekker uit eten bij de Mexicaan.
Zo dat was ie weer. Nu lekker pitten want morgen weer op tijd op want morgenvroeg vliegen we van Sydney naar Ayers Rock. Op naar het volgende avontuur. En morgen hebben we feest want Harold is jarig! De foto's volgen nog.

• 29 Juli 2016 - 16:32

Nicole:

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Moet je in de winter ook rekening houden met Slip Slap Slop?